Du duger som du är…

Standard

…eller Det jämnar ut sig sa naturen.

Jag hade en intressant konversation med mig själv i bilen.

När jag var i tonåren så såg jag bara alla andras smala ben och tyckte mina egna var väldigt generöst tilltagna. Nu ser jag att de smalbentas kroppar har blivit kompakta, precis som min egen, men deras ben är fortfarande smala. Det ser ganska konstigt och oproportionerligt ut. Mina ben är i proportion med min kropp. Naturen har utjämnat.

Jag har ljus hy och har aldrig kunnat bli solbrun, bara röd och skinnflådd. Alla andra tålde solen. Nu har de mer och djupare rynkor än vad jag har. Naturen har utjämnat.

Slutsats: Lägg ingen energi på att vara avundsjuk på andras företräden, du kommer att hinna ikapp. Naturen utjämnar så mucka inte med den.

Lämna en kommentar